הזמנת חקירה כלכלית מקיפה

הזמנת חקירה כלכלית מקיפה

תוכן עניינים

הזמנתה של חקירה כלכלית מקיפה נדרשת במקרים בהם עולה החשד שמא פעילותו של אדם או חברה, מיועדת להסרת מידע באשר להכנסות או נכסים המשפיעים החלטה משותפת מסוימת או שותפות.

מהי חקירה כלכלית?

חקירה כלכלית בהגדרתה היא חקירה פרטית המתבצעת על-ידי חוקר / משרד חקירות, ומטרתה למפות את ההכנסות, הנכסים וההוצאות של אדם מסוים או גוף עסקי / מוסדי וכיוצא בכך.

מטרת החקירה היא לזהות אם ישנו אינטרס כלכלי מסוים אשר גורם לאדם או חברה להתנהג באופן מסוים, או לבדוק אם ישנן פעולות המוסתרות כדי שלא לחלוק ברווחים או רכוש, או כאשר מדובר בפעילות עבריינית דוגמת מעילה בכספים.

לאן הכסף נעלם?

הזמנת חקירה כלכלית מקיפה נועדה לאושש או להפריך את החשדות המיוחסים.

מקרה בולט שבו נוטים להזמין חקירה שכזו, הוא בעת חקירות של הליכי גירושין. דוגמה לכך היא כאשר בני זוג החליטו להתגרש. האישה הייתה עקרת בית ובעלה היה בעל עסק פרטי משגשג. הם חיו באזור נחשב וקיימו אורח חיים גבוה מהממוצע. בעת הליך הגירושין, הבעל חשף שמצבו הכלכלי של העסק איננו מזהיר כפי שהאישה חשבה. דבר זה לא תאם את חיי היום יום שלה, מה שהוביל אותה לבצע חקירה כלכלית מקיפה.

בחקירה זו, חוקר כלכלי מטעם משרדנו חשף כי הבעל קיבל כספים בשחור ולא דיווח על כך. עוד התברר שנכס שהוא רכש היה רשום על שם אחד מילדיו.

עם חקירה מקיפה והנכונה, ניתן לענות על התשובה ולגלות בדיוק להיכן הכסף התנקז, ומה עלה בגורלו.

דוגמאות נוספות לחקירות

להלן מספר דוגמאות בולטות בהן משרדנו עוסק.

חשוב יהיה לציין שבכל חקירה כלכלית המונהגת על-ידי משרדנו, אנו עושים שימוש גם ביועצים חיצוניים המסייעים לנו לפצח תיקים קשים ומורכבים.

חקירת חייבים

חקירות מסוג זה יכולות להתחלק לשניים:

  • חקירת חדלות פירעון – חקירה שמוזמנת על-ידי עורך הדין האחראי לבדיקת חדלי פירעון. במסגרת החקירה, מתבצעת בדיקה יסודית אם אכן אותו אדם איננו יכול לשלם את חובותיו, או שמא הוא משתמש בחוק לטובתו האישית תוך ביצוע מעשה מרמה.
  • חקירת ואיתור אדם החייב כספים – חייב מסרב לשלם לכם את הכסף? לעתים חקירה כלכלית מופעלת לטובת איתור חייבים אשר ירדו למחתרת או  שמבצעים פעולות עברייניות אותם הלקוחות מעוניינים לתעד לצורך הגשת תלונה במשטרה.

הונאת נדל"ן

כאן המקום שבו החקירה מתערבבת בין חקירות נדל"ן לבין חקירות כלכליות.

במסגרת חקירה שכזו, עורכים בדיקה באם אדם מסוים מסתיר נכס מקרקעין לטובת אי חלוקתו בהסכם גירושין, או אם מדובר בהסתרת הנכס לטובת מקרים אחרים.

דוגמה למקרה שונה הוא שכירות מוגנת.

מדובר בחוק ארכאי שהונהג בשנות ה-50 בישראל. מטרתו של החוק הייתה לאפשר מגורים בעלויות פחותות. מדובר בכמה עשרות או מאות שקלים בעבור דירה. סכום שבהחלט איננו מקובל בימינו שמתאפיינים בכמה אלפי שקלים טובים.

ישנם מי שמנצלים את החוק, ומנסים להמשיך את התנאים הטובים של הוריהם. אחד התנאים הוא מגורים בנכס למשך חצי שנה לפחות. תנאי נוסף וחשוב הוא שאין כל נכס מקרקעין אחר.

חקירה כלכלית מקיפה יכולה בהחלט לחשוף התנהלות שאיננה שקופה.

התנהלות עסקית של חברה

התנהלותה של חברה שלא כדין, גם היא יכולה ואף לרוב מצדיקה בהחלט חקירה כלכלית מקיפה ומעמיקה.

במקרים שכאלו, נבחן אם החברה איננה נוהגת ביושר, וזאת על פי החוקים שקבע הרגולטור.

דוגמה לכך היא סיפור הצלחה שהיה לנו מול חברה ידועה בתחום התקשורת. אותה החברה התנהלה שלא כדין ושיתפה פעולה עם חברה מקבילה לה.

המטרה הייתה כמובן יצירת רווחים נאים יותר.

חקירה כלכלית מעמיקה הובילה לחשיפת האמת. היה כאן שילוב בין בדיקות התנהלות כלכלית, לבין יצירת חברת דמה בה הפעלנו שיטות חקירה מתקדמות לצורך תיעוד פעולות פסולות.

צרו עמנו קשר

משרדנו מספק שירותי חירום, וזמין עבורכם בכל עת.

לשיחה עם חוקר מוסמך:

לייעוץ ומידע השאירו פנייה:

או התקשרו:

זמינות 24/7

דילוג לתוכן