מעקב אחר עובדים

תוכן עניינים

גם משרד זה מנוהל על-ידי אדם עצמאי, וגם אני יכול להעיד שלא אחת מעסיק אותי מה העובדים שלי עושים.

אז נכון, בתחום שלי זה פחות אפשרי, כי חקירה מצריכה יציאה לשטח ושיתופי פעולה וסנכרון וכדומה, אך עבור עצמאיים רבים, מנהלים ובעלי עסקים – ההתעסקות בשאלת מה עושים עובדיהם היא הרבה יותר מהותית, ועל אחת כמה וכמה כאשר איננו בוטחים בהם או כאשר עולות חשדות.

ביצוע מעקבים אחר עובדים

ראשית כל נעסוק בשאלת החוקיות: האם מותר לנו לבצע מעקב אחרי עובדים?

מעקבים פיזיים בכללותם, חייבים להתבצע אך ורק על-ידי חוקר פרטי או משרד חקירות המחזיקים ברישיונות הנדרשים כחוק.

אם תבצעו מעקבים באופן עצמאי אחר העובדים שלכם, הרי שאתם מסתכנים בעבירה פלילית שתגרוף אחריה ענישה חמורה, כן נזק עצום לעסק שלכם.

מגבלות האסור והמותר: 

התקנת מצלמות אבטחה

מצלמת אבטחה היא בהחלט לא מילה גסה, וכל שכן התחברות מפעם לפעם לאפליקציה הייעודית. אם אתם חוששים שמא עובד גונב מכם בתוך העסק עצמו, אתם בהחלט יכולים לעלות עליו די מהר. רק הקפידו שהמצלמות אכן יכסו את כל השטח הנדרש, ולא יאכזבו אתכם (ויפתיעו אתכם עם עובד שמתחכם ומודע למגבלות). זכרו שמצלמות לא יכולות להיות ממוקמות למשל באזורים פרטיים כמו שירותים.

טלפונים ניידים מטעמכם

אם אתם מספקים לעובדיכם טלפונים ניידים, בהחלט זכיתם באפשרות לבחון את השיחות שהתקיימו מבחינת המספר, אך לא להאזין להן אלא אם ניתנה הסכמה מפורשת מהעובד. היו סמוכים ובטוחים שעובד שגונב מכם, לא ישתמש בנייד זה כאשר הוא מודע לסכנות.

מיילים

מעסיקים רבים מתפתים ומתלבטים אם להציץ בתכתובות המיילים של העובדים, שכן לא אחת מתבררת שם האמת בצורה הרבה יותר קלה ומהירה. הדבר אסור בתכלית האיסור, אלא אם מדובר בדואר אלקטרוני שביודעין העובדים יודעים שהוא משותף ליוזרים נוספים. ניתן לבדוק מיילים של עובדים אך ורק בכפוף לקבלת צו מטעם בית המשפט.

איתור רכב

נדגיש שחשוב שתיצמדו לחוק. אם העובד שלכם משתמש ברכב חברה, הרי שאתם יכולים לבדוק להיכן הרכב נסע, וכל זאת רק אם מדובר בשעות העבודה שנקבעו. כמו כן, העובד מוכרח להיות מודע לאמצעי המעקב שמותקן.

"אנחנו מתכוונים למעקב במלוא מובן המילה"

אם מדובר במעקב הרבה מעבר לכך, כזה שיאפשר לדעת מה העובד עושה בזמנו הפנוי (למשל אם הוא סוחר במידע שלכם עם גורם מקביל כחלק מריגול תעשייתי, או אולי נפגש עם לקוחות כדי לגנוב אותם, ועוד שלל תרחישים אפשריים), אז הגיעה העת לשכור את שירותיו של חוקר.

צילומי מעקב וכן תיעוד מלא ומדויק של פעולותיו של העובד, כל אלו מתבצעים אך ורק על-ידי חוקר פרטי שמודע למגבלות והחוקים. כמו כן, החוק מתיר לחוקרים פרטיים לעשות הרבה יותר פעולות מאשר לאדם רגיל. אל תסבכו את עצמכם עם החוק לשווא.

למידע נוסף אודות חקירה ומעקב אחר עובדים במקום העבודה:

המומחיות שלנו

ליאור אייזינגר משרד חקירות מתמחים  בביצוע מעקבים וחקירות מורכבות, שמטרתן למפות ולאפשר מידע מדויק אודות כל אובייקט לחקירה.

היעד שלנו הוא להביא הוכחות חותכות וקבילות בערכאות המשפטיות. בטרם נתחיל בחקירה עצמה, נשמח להבין מכם מדוע החשדות עלו? ומה מוביל אתכם לחשוב שאכן יש עובד שמועל באמונכם. היו מקרים בהם הוצגו טיעונים  שהביאו להורדת החקירה מן הפרק ולחיסכון כספי עצום עבור המעסיק. אנו עושים את עבודתנו נאמנה ופועלים למען האינטרס של הלקוח.

אם יימצא שאכן יש חשד סביר לביצוע עבירה על-ידי העובד, נירתם מיד אל המשימה.

האמצעים העומדים לרשותנו

ראשית כל ההון האנושי. אנו מעסיקים את טובי החוקרים הפרטיים שיחד פועלים לפיצוח כל תעלומה.

שנית, אנו עושים שימוש באמצעים טכנולוגיים חקירתיים שונים, לרבות פוליגרף. יש לכך השפעה ניכרת על האופן שבו עובדים פועלים, ודי בביצוע פעולה זו, כדי שנוכל להצביע על העובד שסרח (במידה ואכן מתקיימת עבירה במקום העבודה).

לסיום, יש לנו את הניסיון והיכולת לגבש מהלכי חקירה חוצי ארגונים ועסקים. ניסיוננו הרב בחקירות כלכליות מאפשר לנו לעתים לזהות אינטרסים שאינם גלויים לעין, ושיכולים להסביר באופן מלא ונהיר את מה שהניע את העובד לביצוע העבירה.

אם אתם חושדים שאחד מן העובדים גונב מכם רכוש, כסף או מוכר מידע – בכל רגע נתון בו נדלקת נורה אדומה שדבר מה איננו כשורה בארגון – זה הזמן לפנות לחוקר פרטי.

 

החקירה יכולה להיות סמויה או גלויה.

לעתים נתחיל בחקירה סמויה, ונהפוך אותה לגלויה כדי להפעיל לחץ (למשל עם פוליגרף).

ברגע שנזהה שזאת העת הנכונה, נעבור לחקירה גלויה שלרוב תוביל את העובד שסרח לעשות טעויות קריטיות.

בהחלט כן,

מתפקידו של חוקר פרטי לספק ראיות שקבילות בבית המשפט.

דיסקרטיות מובטחת, פנו אלינו עוד היום (זמינות גם למצבי חירום):

לייעוץ ומידע השאירו פנייה:

או התקשרו:

זמינות 24/7

דילוג לתוכן